Τι είναι τελικά η μουσικοκινητική αγωγή;

Η ηλικία των 3-4, είναι η ηλικία που ένα παιδί ξεκινάει περίπου το χορό κι συγκεκριμένα το κλασσικό μπαλέτο. Ποια είναι η διαφορά της μουσικοκινητικής αγωγής και του μπαλέτου; Μήπως δεν υπάρχουν διαφορές;
Ας πάμε να το αναλύσουμε. Το μπαλέτο όλοι ξέρουν ότι έχει συγκεκριμένη δομή, ασκήσεις και απαιτήσεις για την εξέλιξη κάθε χορευτή/τριας. Ωστόσο, πίσω απ'ολον αυτόν τον όγκο πληροφορίας που πρέπει να μάθει ένας νέο μαθητής υπάρχει ένα σύστημα εκπαίδευσης. Ας πούμε οτι είναι σαν το σχολείο, κάθε χρόνο γίνεται πιο δύσκολο καθώς προστίθονται νέα μαθήματα. Έτσι ακριβώς συμβαίνει και με το χορό και πιο συγκεκριμένα με το κλασικό μπαλέτο. 

Οι πρώτες τάξεις του μπαλέτου είναι η μουσικοκινητική αγωγή. Ένας από τους βασικούς στόχους των μαθημάτων είναι η ορμονική συνύπαρξη σε μια ομάδα, η πειθαρχεία , η υπακοή σε κάποιους κανόνες και η ανάπτυξη της κοινωνικοποίησης τους. Αν λοιπόν κάποιος νομίζει ότι όλα αυτά δεν είναι σημαντικά, τότε ας το ξανασκεφτεί. Είναι μικρά επιτεύγματα για την διαμόρφωση του χαρακτήρα τους που είναι εξίσου σημαντικά όπως η εκγύμναση της σωματοδομής. 

Κι τώρα θα αναρωτηθεί κανείς , "μα αυτό συμβαίνει και στο σχολείο, ποια η διαφορά να στείλει κάποιος τον παιδί του μπαλέτο" ; 

Η μουσικοκινητική αγωγή ξεκινάει με όλα αυτά αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Μπορεί ας πούμε να χωριστεί στο μουσικό κι στο κινητικό κομμάτι , εξού κι η ονομασία. 

Ως προς το μουσικό κομμάτι :

- Οι μαθητές αρχίζουν να αντιλαμβάνονται  τον ρυθμό και ρυθμικές αξίες. Τι σημαίνει χρόνος,  το αργό κι το γρήγορα, οι πάυσεις, κτλ. Φυσικά όλα μέσω ενός παιχνιδιού.
- Μαθαίνουν μέσω παρομοιώσεων τις εναλλαγες στην ποιότητα της κίνησης. 
- Μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται τις διαστάσεις κι τα επίπεδα του χώρου που χρησιμοποιούμαι στο χορό. 

Ως προς το κινητικό κομμάτι : 

- Αρχίζουν να αντιλαμβάνονται πως μπορεί να κινηθεί το σώμα τους αλλά και πιο μέρος αυτού κινείται. 
- Βελτιώνουν την ευλυγισία τους αλλά και την μυικής τους δύναμη. 
- Βελτιώνουν την ισορροπία τους.
- Μαθούνουν προασκήσεις όλων αυτών των απαιτητικών ασκήσεων του χορού. 

Ωστόσο, στην πράξη αυτά τα δυο κομμάτια (μουσικό και κινητικό) συμβαίνουν ταυτόχρονα και αλληλουποστηρίζονται. Δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο. Η μουσική κατανόηση είναι ευκολότερη με την χρήση μιας κίνησης και οι κινήσεις από μόνες του εμπεριέχουν τον ρυθμό. 

Έτσι λοιπόν, η πρώτη τάξη του μπαλέτου είτε ονομάζεται μπαλέτο ή μουσικοκινητική αγωγή είναι η πρώτη επαφή με όλα αυτά που γνωρίζουν οι χορευτές με τον πιο απλό και διασκεδαστικό τρόπο για ένα παιδί στην συγκεριμένη ηλικία. 

Πάντα με αγαπη και σεβασμό προς εμάς κι τους άλλους!💗🌸



CONVERSATION