Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι καθηγητές χορού.

Είτε είσαι από την πλευρά του μαθητή είτε του δασκάλου, κάποια στιγμή ίσως να έχεις καταλάβει τι δεν κάνει(ς) στα μαθήματα χορού σου. 

Οι δάσκαλοι χορού συνήθως πριν από κάθε έναρξη της σχολικής χρονιάς προετοιμάσουν τα μαθήματα τους με ετήσιο στόχο , όπου στην συνέχεια τον χωρίζουν σε μικρότερους τρίμηνους υπόστόχους. Αυτό το κάνουν για να γνωρίζουν την ύλη που έχουν να καλύψουν , ποια κενά δημιουργούνται ή υπάρχουν και πως θα τα πετύχουν όλα αυτά. Είναι κάπως σαν τους δασκάλους των σχολείων, έχουν ένα πρόγραμμα για κάθε τάξη. 

Ποιο είναι όμως το λάθος που κάνουν; 

Πολλές φορές οι δάσκαλοι λόγω του όγκου της πληροφορίας που πρέπει να μεταδώσουν στους μαθητές , επικεντρώνονται σε αυτό και συνεχώς τονίζουν τα λάθη τους. Αυτό γίνεται καθώς βελτιώνοντας τα λάθη, γίνεσαι ακόμη καλύτερος. Ωστόσο, στην ψυχολογία ενός μαθητευόμενου δεν δρα πάντα θετικά. Πολλές φορές η τόνηση μόνο των λανθασμένων στοιχείων στις χορογραφίες, στις ασκήσεις, στην χορευτικότητα ή στην τεχνική μειώνει την αυτοπεποίθεση τους. Πιστεύουν ότι μονίμως κάτι κάνουν λάθος, δεν βελτιώνονται και δεν υπάρχει γενικότερα εξέλιξη.  Αυτό είναι όμως δεν ισχύει. Μέσω της καθημερινής προπόνησης και τριβής με το χορό σίγουρα γίνεσαι καλύτερος/η από χθες και χειρότερος από αύριο. 

Αν είσαι μαθητής προσπάθησε να πεισμώνεις κάθε φορά που ο δάσκαλος σου σου λέει ότι κάνεις κάτι λάθος. Ρώτησε "τι μπορώ να κάνω για να το βελτιώσω", " τι ξεχνάω από την θεωρία και κάνω λάθος" . Φυσικά μπορεις και να του μιλήσεις και συζητήσετε ότι θα σου άρεσε να σου τονίζει και τα καλά στοιχεία. 

Αν είσαι δάσκαλος/α προσπάθησε να διακρίνεις στους μαθητές σου, όλα αυτα στα όποία που έχουν γίνει καλύτεροι. Επένευσε τους λίγο περισσότερο. Μην πέφτεις στην "παγίδα" να διορθώνεις συνεχώς όλα τα όχι τόσο καλά στοιχεία. 

Μην ξεχνάτε, δάσκαλοι και μη, ότι ο χορός πέρα από βήματα, τεχνική κτλ, θέλει ψυχή, συναίσθημα και καλή ψυχολογία. 

Πάντα με αγάπη και σεβασμός προς τον ευατό σου!💖🌸




 

CONVERSATION