Ένα άλλο μαγευτικό κομμάτι στον χορό, είναι η διδασκαλία. Μέσω αυτής, έχεις την δυνατότητα να μεταδώσεις όλες σου τις γνώσεις σε έναν άλλον άνθρωπο. Είναι μια σχέση που δεν αφορά μόνο το τι έχεις να δώσεις, αλλά και τι παίρνεις καθημερινά από τους μαθητές σου. Πολλές φορές για αυτούς λειτουργείς σαν πρότυπο, κάτι που θέλουν να μοιάσουν κι ίσως να το ξεπεράσουν. Η ενδυμασία σου, τα μαλλιά σου, ο τρόπος που στέκεσαι και κινείσαι μέσα στην τάξη είναι αυτό που θα τους μείνει καθώς πρόκειται για μια καθημερινή ζωντανή εικόνα. Άρα θα πρέπει να αντιπροσωπεύει τον χορό σου, εσένα αλλά να γίνεται και με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο.
Είναι όμως η διδασκαλία εύκολη υπόθεση;
Σίγουρα δεν ξεκινάει και δεν τελειώνει κατά την διάρκεια της διδακτικής ώρας στην αίθουσα χορού. Χρειάζεται σίγουρα ένα πλάνο και μια προετοιμασία. Πως θα γίνει αυτό; Ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των μαθητών, θα πρέπει να δημιουργήσεις το αντίστοιχο μάθημα. Κάνε ένα πλάνο με τα βήματα και τους στόχους που θέλεις να έχουν οι μαθητές σου όλο τον χρόνο. Στην συνέχεια, χώρισε το ανά μήνα. Η χρονιά ως συνήθως χωρίζεται σε 3 περιόδους "Σεπτέμβριο έως Χριστούγεννα" , " Ιανουάριο μέχρι Πάσχα" και στην περίοδο "παράσταση". Έτσι, αναλόγως το τρίμηνο που βρίσκεσαι μπορείς να εντάξεις το αντίστοιχο ασκησιολόγιο και βηματολόγιο. Για παράδειγμα για την εκτέλεση μιας στροφής, θα πρέπει οι μαθητές να μπορούν να εκτελούν το passe με ευκολία, να έχουν ισορροπία στο ένα πόδι με releve και τέλος να μπορούν μεταφέρουν το βάρος τους από τα δύο πόδια στο 1. Αυτό μεταφράζεται σε 3 στάδια πριν την εκτέλεση μια στροφής άρα κι ένα πλάνο διδασκαλίας.
Σημαντικό είναι να υπάρχει και ο ημερήσιος στόχος μαθήματος. Για παράδειγμα, μια μέρα θα είναι αφιερωμένη στο adagio, ή στο allegro, ή στα fouette, ή στην ενδυνάμωση κτλ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μπάρα να έχει διαφοροποιήσεις με περισσότερες ή όχι ισορροπίες, ασκήσεις με άλματα ή κρατήματα ή προετοιμασίες για στροφές.
Ένα σταθερό μοτίβο στις ασκήσεις είναι ένας άλλος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά ευκολότερα. Όταν εκτελούν τις ίδιες ασκήσεις για αρκετό διάστημα, συγκεντρώνονται με μεγαλύτερη ευκολία, καθώς δεν έχουν να σκεφτούν όλα τα νέα βήματα και την μουσική που τους δίνεται.
Αχ η μουσική. Ναι η μουσική είναι το άλλο μισό της διδασκαλίας. Στο ίντερνετ μπορείς να βρεις διάφορες μουσικές, διαφόρων ταχυτήτων για να χρησιμοποιείς στα μαθήματα σου. Επίλεξε, για τις μικρότερες ηλικίες εύκολες μουσικές, που μπορούν να αναγνωρίσουν το τέμπο της. Για τις μεγαλύτερες ηλικίες μπορείς να επιλέξεις διάσημα μουσικά κομμάτια με πιάνο για να δώσεις έναν χαρακτήρα στο κλασσικό ίσως πιάνο που ακούνε πολλά χρόνια. Ακόμη μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα γνωστά κομμάτια από τα διάσημα έργα μπαλέτου Η μουσική θα πρέπει να είναι ευχάριστη και φυσικά κι αυτή οργανωμένη για κάθε τμήμα αντίστοιχα.
Mην είσαι τόσο αυστηρός ή επιεικής με τα παιδιά. Τα παιδιά είναι σφουγγάρια άλλα χρειάζονται χρόνο και καθημερινή εξάσκηση για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και χρειάζεται το δικό του τρόπο για να του επικοινωνήσεις όλα όσα γνωρίσεις για τον χορό αυτό. Καθημερινά, ίσως χρειαστείς να βρεις χιλιάδες τρόπους και παρομοιώσεις για εξηγήσεις ένα βήμα. Μπορεί να μην δεις το αποτέλεσμα την επόμενη στιγμή, αλλά σίγουρα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα το κάνει τέλεια.
Τέλος, χρησιμοποίησε κάθε δυνατό τρόπο για την διδασκαλία σου. Όπως παραμύθια, τραγούδια, παρομοιώσεις, εικόνες, δείξε το λάθος και βάλε τα παιδιά να διορθώσουν εσένα ή το ένα το άλλο κ.α. Κάθε δυνατόν τρόπος να επικοινωνήσεις το οτιδήποτε είναι τρόπος διδασκαλίας.
Πάντα με αγάπη και σεβασμό προς τα εσένα αλλά και προς τους άλλους!
💗🌸
CONVERSATION