Εισαγωγή στο μπαλέτο.

 Ένα από τα πρώτα μαθήματα στην μουσικοκινητική αγωγή, είναι οι βασικές έννοιες στο κόσμο μιας μπαλαρίνας. Είναι ένας τρόπος επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου αλλά και μεταξύ των χορευτών. 

- Αρχικά, δίνουμε αριθμούς στην αίθουσα για την καλύτερη επικοινωνία ως προς τις κατευθύνσεις της άσκησης και στο χώρο γενικά. Τα σημεία αυτά μεταφέρονται αναλόγως που κοιτάμε, και ισχύουν το ίδιο ακόμη και στο θέατρο. Αυτοί είναι: 1-3-5-7 πλευρές και 2-4-6-8 γωνίες. Σημείο 1 ορίζουμε το σημείο το οποίο κοιτάμε και τα υπόλοιπα ορίζονται δεξιόστροφα.

Ο όρος en face  ορίζεται όταν οι ώμοι του χορευτή είναι σε ευθεία γραμμή απέναντι στο σημείο 1 (δηλαδή κοιτάμε το 1) . Εάν μόνο ο ένας ώμος κοιτάζει το σημείο 1 τότε δημιουργείται ο όρος epaulement

- Οι έννοιες του croise και efface ορίζονται από το σταύρωμα των ποδιών ως προς το σημείο 1.( Διάβασε εδώ, αναλυτικά όλες τις λεπτομέρειες. 

Ένα άλλο κομμάτι στο κλασσικό χορό είναι ο τρόπος που περιγράφεται το σώμα του χορευτή για την καλύτερη κατανόηση του.
  • Το τετράγωνο (ή αλλιώς τα φωτάκια στις μικρότερες ηλικίες) Ορίζεται από τους ώμους και τα κόκκαλα της λεκάνης. Πρέπει πάντα να είναι σε ευθεία και να μην δημιουργείται στρέψη σε κανένα από τα σημεία αυτά. (εκτός αν ζητηθεί) 
  • Οι εσωτερικές γραμμές των ποδιών ( πτέρνα-γάμπα-προσαγωγείς ). 
  • Οι εξωτερικές γραμμές των ποδιών ( δάκτυλα-εξωτερική πλευρά γονάτου-τετρακέφαλος). 
  • Πρόσθια επιφάνεια κορμού ( κοιλιακοί-διάφραγμα ) και οπίσθια επιφάνεια κορμού ( ραχιαίοι-ωμοπλάτες)
  • Coordination (συγχρονισμός ποδιών, χεριών και κεφαλιού) 

- Οι λέξεις arondi και allonge δίνουν χαρακτήρα στα χέρια. Αν το σχήμα τους είναι κυκλικό έχουν θέση arondi, όπως στις περισσότερες position των χεριών. Αν είναι σε ευθεία τότε είναι σε allonge. Συνηθίζεται να χρησιμοποιούμε το allonge για την αίσθηση της αιώρησης και την μετάβαση από μια position σε άλλη. 

- Τέλος, σημαντική είναι η αναγνώριση του ενεργητικού ποδιού (το πόδι που παράγει κίνηση) και του σταθερού ( το πόδι που δέχεται το βάρος ) 

Είναι πολύ σημαντικό, να υπάρχει ένας κοινός κώδικας μέσα στην τάξη για την καλύτερη συνεργασία όλων, ανεξάρτητα από το σύστημα διδασκαλίας. Μέσω του παιχνιδιού, μπορεί εύκολα ακόμη και μια μικρή μπαλαρίνα κι ένας καβαλιέρος να μάθουν για το σώμα τους και τον χώρο στον οποίο κινούνται.
 
                        💗🌸



CONVERSATION