Με τον όρο adagio στην μουσική εννοούμε μια αργή ταχύτητα για την σύνθεση ενός μουσικού κομματιού. Συνηθίζεσαι το μουσικό του μέτρο να είναι 3/4 ή 4/4.
Έτσι, και στον χορό δανειζόμαστε αυτόν τον όρο και το χρησιμοποιούμαι στις κινήσεις μας. Ένα χορευτικό κομμάτι σε adagio έχει μελωδικό, λυρικό και αέναο χαρακτήρα.
Στην αρχή, αρχίζει με εύκολες κινήσεις στην μπάρα όπου στην συνέχεια μεταφέρονται στο κέντρο. Σιγά σιγά, προσθέτονται πιο περίπλοκοι και με μεγαλύτερη ποικιλία ασκήσεις, όπου χρειάζεται σωστό cordination, ισορροπία, στροφικότητα κ.α.
Το adagio στο κλασσικό μπαλέτο είναι πολύ σημαντικό καθώς μέσω αυτού, μαθαίνεις μια ποιότητα κίνησης, την λεγόμενη legato κίνηση. Οι κινήσεις σου θα πρέπει να είναι μαλακές και ήρεμες. Σαν να χορεύεις μέσα στην θάλασσα και να μην νιώθεις μυική ένταση και σταμάτημα κατά την ολοκλήρωση της κίνησης, θα πρέπει δηλαδή να "μακραίνεις" (επιμηκύνεις) συνεχώς. Παράλληλα, θα πρέπει όλο το σώμα σου να είναι ενεργό καθώς είναι αρκετά απαιτητικό διότι έχει πολλές ισορροπίες και κρατήματα σε θέσεις, για να μπορέσεις να αντιληφθείς το σώμα σου στο χώρο και στις γραμμές και στους άξονες που δημιουργείς.
Στο adagio μπορείς να βάλεις οποιοδήποτε βήμα, θεωρείς ότι ταιριάζει σε αυτήν την ποιότητα κίνησης. Τα πιο συνηθισμένα βήματα είναι τα εξής:
- Demi plie / Grand plie
- Battement retire passe
- Relevelant
- Battement developpe
- Enveloppe
- Fouette
- Temps releve / Grand temps releve
- Battement Sutenu
- Pas balance
- Pirouettes & Tour
- Tourlent (promenade)
- Battement divisee en quatree
- Penche
- Renverse
- Pas ballone
Φυσικά μπορείς να ενσωματώσεις και συνδετικά βήματα όπως είναι το pas de buree και pas de basque ή ακόμη και τα port de bras , τις arabesque, τις κλασσικές πόζες κ.α.
Ή και βήματα allegro, που ταιριάζουν, σε πιο προχωρημένο επίπεδο για να μπορούν οι χορευτές να εκτελούν συνδυαστικά όλα του βήματα του κλασσικού μπαλέτου άρτια.
💗🌸
💗🌸
CONVERSATION