Εμείς στο χορό χρησιμοποιούμαι συχνά τον όρο Adagio και Allegro. Γνωρίζουμε όμως τι σημαίνουν αυτές οι ορολογίες και για ποιο λόγο τις χρησιμοποιούμαι στο χορό μας;
Στη μουσική ορολογία, το τέμπο αποτελεί την ένδειξη η οποία δηλώνει τον ρυθμικό χαρακτήρα με τον οποίο πρέπει να εκτελεστεί ένα μουσικό έργο. Η σωστή απόδοση του tempo είναι υψίστης σημασίας για να αποκτήσει το έργο τον χαρακτήρα και το ύφος που επιθυμεί ο συνθέτης.
Υπάρχουν μουσικά σύμβολα και όροι που αναγράφονται στις παρτιτούρες και δηλώνουν το τέμπο του κομματιού. Οι πιο συνηθισμένοι όροι που δηλώνουν τέμπο ανήκουν στην ιταλική γλώσσα.
Όπως ο συνθέτης ενός κομματιού χρησιμοποιεί τις παραπάνω ορολογίες για να δώσει χαρακτήρα στην σύνθεση του έτσι και οι χορευτές. Στο adagio έχουμε εκείνες τις αργές ασκήσεις του κέντρου που έχουν στροφές, κρατήματα, ισορροπίες βήματα όπως developpe , enveloppe, renverse, temps lie κτλ
Ενώ το allegro το χωρίζουμε σε petit, medium και grand allegro. Τα πηδήματα όπως saute, changement de pied ανήκουν στο petit allegro. Sissone ferme, assemple, jete κ.α τα κατατάσσουμε περισσότερο στο μεσαία και μικρό allegro αναλόγως το πόσο μετακίνηση ή ύψος θέλουμε να δώσουμε στο βήμα μας. Στο grand allegro όμως σίγουρα μπαίνει το grand jete, grand pas de chat, tour en l'air, entrelace, cambriole κ.α.
Αναλόγως την ποιότητα και το χρωματισμό θέλεις να δώσεις σε μία χορογραφία σου, επιλέγεις και το κατάλληλο είδος μουσικής και βημάτων.
Να θυμάσαι ότι στο μπαλέτο και τα δυο είναι πολύ κουραστικά μεν γιατί το ένα είναι αργό και το άλλο θέλει ταχύτητα αλλά ο συνδυασμός και των δυο θα σε κάνει καλύτερο χορευτή/τρια. Αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Το κάθε ένα έχει την δικιά του μαγεία
Στο adagio να θυμάσαι να χρησιμοποιείς την χρήση των αντίθετων δυνάμεων και να μακραίνεις για να διευκολύνεις το σώμα σου στα κρατήματα. Και στο allegro να παίρνεις ώθηση από το πάτωμα, μαζί με ένα καλό plie.
CONVERSATION